Heeft jouw organisatie behoefte aan een compact, maar inzichtelijk beeld van de marketingaanpak? Dan is de marketing quick scan een interessant middel.
Aan de hand van het SWOT model worden zowel de sterke als de zwakke kanten van de huidige marketing benadering en resultaten in kaart gebracht. Door deze te koppelen aan de kansen en bedreigingen ontstaan waardevolle inzichten voor een optimale inrichting van marketing in je organisatie.
Door de SWOT-analyse te gebruiken als leidraad voor de quick scan, kan snel inzicht worden verkregen in de huidige stand van zaken van de marketingaanpak en kunnen gerichte acties worden ondernomen om de prestaties te verbeteren.
Wij bespreken de aanleiding van de quick marketing scan. Wat is de precieze scope van de scan? Zijn er specifieke zaken waar we op moeten focussen? Wie zal betrokken moeten worden in dit traject?
Het verzamelen van relevante data kan op meerdere manieren: van interviews met betrokkenen in je organisatie (eventueel aangevuld met externe interviews met klanten), tot inzage in Google Analytics. De analyse van de verzamelde data vormt de basis voor een reeks conclusies en aanbevelingen.
In een compact rapport brengen we de voornaamste conclusies en aanbevelingen in kaart. Op basis hiervan kunnen praktische vervolgstappen worden bepaald. Mogelijk is de marketing quick scan aanleiding om te starten met interim marketing managent of project management.
Samen kijken wij naar jouw uitdagingen en wensen. Want die staan centraal.
En vervolgens naar de wijze waarop interim marketing management zou
kunnen helpen bij het bereiken van jouw doelen.