Interim marketing management

Soms is interim marketing management acute noodzaak. Bijvoorbeeld wanneer een bedrijf een tijdelijk tekort aan marketingleiderschap heeft door een vertrek van een manager of een piekperiode in marketingactiviteiten. In dergelijke situaties kan een ervaren interim marketing manager de oplossing bieden.

Vanaf 4 uur per week

Interim marketing management is per definitie maatwerk. Zowel inhoudelijk als qua tijdsinvestering. Ondersteuning kan in principe al vanaf 4 uur per week. In de meeste gevallen zal dat meer zijn, zeker aan het begin van een interim traject. Afhankelijk van de doelstellingen wordt in gezamenlijk overleg gekozen voor de beste route.
PLAN, BUILD, RUN, OPTIMIZE

Het vliegwiel naar marketingsucces

Bij elke (tijdelijke) marketing management opdracht is het van cruciaal belang
om een planmatige aanpak te volgen. Een fundamenteel principe is dat de
marketingstrategie niet ‘carved in stone’ is en voortdurend evolueert onder
invloed van nieuwe inzichten en veranderende interne en externe
omstandigheden. Het plan-build-run-optimize model helpt om je
marketingaanpak continu te monitoren en aan te passen waar en wanneer dat
nodig is.

Plan

Doel: het opstellen van een strategisch marketingplan dat steunt op gedegen analyses van jouw business model, bedrijfsdoelen, doelgroepen en concurrentie. 

Tools en technieken die we kunnen benutten:

  • Business model canvas
  • Markt- en concurrentieanalyse
  • Analyse van klanttevredenheid
  • SWOT-analyse
  • Ontwikkeling van klantpersona’s
  • Analyse van web en campagnes
  • Onderzoek merkreputatie

Build

Doel: het creëren van de benodigde marketing infrastructuur, inclusief het opzetten en testen van marketingcampagnes en het onderzoeken van automatisering mogelijkheden.

Tools en technieken die we kunnen inzetten:

  • E-mailmarketing
  • Organische en betaalde social media
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA)
  • A/B-testen
  • Vooronderzoek naar marketing automatisering platformen

Optimize

Doel: het monitoren, analyseren en optimaliseren van de prestaties van jouw marketinginitiatieven, waardoor je in staat bent om op continue basis je plannen bij te stellen.

Tools en technieken die we kunnen hanteren:

  • Analyse van web en campagnes
  • Conversie optimalisatie
  • Data-analyse om kansen en trends te identificeren
  • Initiatieven ter verbetering van klanttevredenheid
  • Aanpassingen aan proposities of positionering

Run

Doel: het op gang brengen van jouw deels geautomatiseerde marketingmachine door het uitvoeren van ontwikkelde strategieën en het opschalen van campagnes.

Tools en technieken die we kunnen gebruiken:

  • Implementatie van marketing automatisering platformen
  • Opstellen van een contentkalender
  • Uitvoeren van multi-channel campagnes
  • Toepassen van retargeting
  • Uitvoeren van loyaliteits- en retentiecampagnes

Kan jouw marketingteam een impuls gebruiken?

Schakel dan snel een ervaren marketing manager in die aan de slag gaat met jouw doelstellingen en team.

Interim Marketing Management

Hoe werkt interim marketing management?

Intake

Samen bepalen we jouw doelstellingen en wensen. Op basis daarvan bepalen we de scope van de opdracht.

Werkafspraken

In een compact document leggen wij concrete werkafspraken vast. Bijvoorbeeld in relatie tot de werkplek (op locatie en/of ook remote).

Uitvoering

Tijdens de uitvoering van de opdracht word je regelmatig op de hoogte gehouden van de voortgang.

Evaluatie

Na afloop van de uitvoeringsfase volgt een evaluatiemoment. We analyseren de resultaten, bespreken wat goed werkte (en eventueel wat niet) en identificeren wat er nodig is om marketing te verankeren in je organisatie.

Interim marketing management nodig?

Neem vrijblijvend contact op

Samen kijken wij naar jouw uitdagingen en wensen. Want die staan centraal.
En vervolgens naar de wijze waarop interim marketing management zou
kunnen helpen bij het bereiken van jouw doelen.